Wynajem biur w Warszawie – czym kierować się, poszukując biura?

Każda firma potrzebuje biura, ale w przypadku ograniczonego budżetu może zdecydować się na wynajęcie go w centrum miasta lub na jego obrzeżach. Nie brakuje wolnych lokali w nowoczesnych biurowcach i w klimatycznych kamienicach. Wynajem biur w Warszawie jest bardzo zróżnicowany, można wybrać biuro komórkowe, strefowe, open space czy nawet trójstrefowe. Przy wyborze powierzchni biurowej trzeba mieć na uwadze między innymi metraż lokalu, lokalizację, klasę budynku i opłaty.

Na jakie kwestie należy zwracać uwagę przy wyborze biura do wynajęcia?

Wynajem powierzchni biurowych w Warszawie cieszy się sporą popularnością, Jest to najszybszy i najtańszy sposób na własne biuro, można przebierać w lokalizacjach, metrażach, udogodnieniach. Przy wyborze powierzchni biurowej należy kierować się przede wszystkim potrzebami przedsiębiorstwa. Powinno się dopasować ją do rodzaju prowadzonej działalności i jej specyfiki, wielkości, planów. Trzeba myśleć przyszłościowo, mając na uwadze rozwój firmy, dlatego warto zdecydować się na nieco większy metraż. Bardzo ważną kwestią w przypadku każdego przedsiębiorca jest lokalizacja biura. Istotny będzie dogodny dojazd dla pracowników i łatwość odnalezienia dla klientów.

Jako że wynajem biura jest tańszym rozwiązaniem niż jego zakup czy budowa, można wybrać lokal w centrum miasta i to bez konieczności ponoszenia wysokich kosztów. Zaletą tego rozwiązania jest dobre skomunikowanie, bezproblemowy dostęp do przystanków autobusowych i tramwajowych, parkingów, ścieżek rowerowych itd. Jeśli wybierze się powierzchnię biurową w atrakcyjnym budynku, to wpłynie to korzystnie na wizerunek firmy, podniesie jej prestiż. Pracownicy i klienci docenią sąsiedztwo punktów gastronomicznych, sklepów, bankomatów, placówek pocztowych i bankowych, szkoły, salonu masażu, gabinetu kosmetycznego itp. Łatwy i szybki dostęp do wielu usług dodatkowych przekłada się na sporą oszczędność czasu i pieniędzy na dojazdy.

Na co zwracać uwagę w przypadku powierzchni biurowej?

Przy wyborze powierzchni biurowej należy mieć na uwadze to, czy znajduje się blisko terenów zielonych i rekreacyjnych. Mile widziany będzie park lub chociażby kawałek trawnika i kilka drzew. Kolejną kwestią jest standard lokalu, na który składa się oświetlenie, klimatyzacja, akustyka, aranżacja. Sprawdzić trzeba też obecność dodatkowych atrakcji typu zielony dach, strefa relaksu, bar, restauracja itd. Bardzo ważne jest dokładne zapoznanie się z umową najmu, przejrzenie wszystkich zapisów. Umowa powinna zostać spisana rzetelnie i czytelnie, wszystko powinno być przejrzyste i jasne dla obu stron. Przed jej podpisaniem zawsze powinno się ją zweryfikować na spokojnie, warto też zasięgnąć porady specjalisty. W umowie nie może zabraknąć informacji dotyczących kwoty czynszu i sposobu płacenia go. Ustalić trzeba wszystkie opłaty, poza czynszem trzeba też ponosić koszty eksploatacyjne. W umowie powinny widnieć wszystkie elementy, które składają się na opłatę service charge. Najemca jest zobligowany do płacenia za prąd, wodę, ogrzewanie. Sprecyzować trzeba również to, co dokładnie wchodzi w obsługę sprawowaną przez zarządcę nieruchomości.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *